Меню

Мережа

30 березня 1989 року рішенням райвиконкому Дніпропетровського (на даний час Дніпровського) району у селищі Кіровське на базі Сугаківської початкової школи було засновано районну станцію юннатів (СЮН). Педагоги-ентузіасти разом з гуртківцями розчистили тригектарний пустир, спланували територію, вивезли сміття, викорчували старі сухі дерева. На станції працювало 6 натуралістичних гуртків, створено відділ біології. Гуртківці СЮН взяли участь в республіканському зльоті юних екологів „Молода Гвардія" в м.Одесі і були відмічені дипломами республіканського дитячого центру „Молода Гвардія". Кращі вихованці - учасники ВДНГ у м.Москві, де отримали бронзові медалі та свідоцтва.

1993 р.- станцію перейменовано в Дніпропетровське районне еколого-виробниче об’єднання дітей та учнівської молоді, розширилися напрямки діяльності: відкрито відділи сільського господарства, організаційно-масовий, екології та охорони природи, квітникарства, декоративно-прикладного мистецтва. Спільно з відділом освіти розроблена та впроваджена система методичної роботи з вчителями біології в районі. Організована школа юних фермерів. З метою підготовки дітей до школи працює „Школа радості”. З 1994 року на базі закладу відкрито філіал Дніпропетровського відділення Малої академії наук, створено „Школу живої природи”. За результатами досліджень спільного українсько-американського космічного експерименту по вирощуванню швидкоростучої рослини „Brassica rapa” об'єднання в нагороду отримало комп’ютер.

 

 

2003 р. – Комунальний заклад „Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді” Дніпропетровського району - сучасний позашкільний навчально-виховний заклад еколого-натуралістичного спрямування, який є потужним координаційним центром з науково-методичного забезпечення, роботі з обдарованою молоддю, екологічного навчання і виховання школярів, науково-дослідницької діяльності та організації змістовного дозвілля дітей.
 

З дня заснування заклад очолює директор - Боярчук Іван Павлович, керівник гуртка-методист, нагороджений нагрудними знаками „Василь Сухомлинський”, „Антон Макаренко”, „Відмінник освіти України”, Почесними грамотами МОН України, дипломами Міжнародних виставок „Інноваційні технології навчання” та „Сучасна освіта в Україні”, пам’ятною медаллю „За вагомий внесок у розвиток Дніпропетровської області”, лауреат обласної педагогічної премії.

 

 

 

 

 

В структурі закладу діє два відділи: агробіологічний та організаційно-масовий. Методична робота організована за напрямками: інформаційно-методичне забезпечення, робота з обдарованою молоддю, природничий.

Структуру доповнюють

Кіровський освітній округ та навчально-виховне об’єднання „Поклик”, які організовані для здійснення допрофільної підготовки та профільного навчання на базі Центру і чотирьох шкіл мікрорайону за природничим та технологічним направленнями В роботі об'єднання приймає участь до 150 дітей.

Учнівські виробничі бригади. Матеріальна база Центру дозволяє проводити дослідницьку та практичну роботу юннатів на тваринницькій фермі, спорудах закритого грунту, навчальній пасіці, куточку живої природи, квітниках. В районі діють 16 учнівських виробничих об'єднань, в які залучено 320 вихованців. Дослідницька робота ведеться на навчально-дослідних ділянках Центру, шкіл, родинних та фермерських господарствах, приватних підприємствах.

На базі закладу щорічно до 70 учнів проходять літню навчально-виробничу практику.

Шкільні лісництва. Функціонують Кіровське та Любимівське шкільні лісництва, до яких щороку залучається 120 учнів. Юні лісівники займаються посадкою і посівом лісових культур, доглядом за лісонасінневими плантаціями, вирощуванням посадкового матеріалу, беруть участь у створенні полезахисних лісосмуг та захисних лісових насаджень по берегах річок і водойм, проводять дослідницьку роботу при тісній співпраці з фахівцями лісових господарств.
Клубне формування „Школа живої природи” включає форми екологічної освіти і виховання:
 співпрацю з заповідниками;
 проведення екологічних експедицій;
 вивчення існуючих об’єктів природоохоронного фонду;
 відкриття нових природоохоронних об’єктів;
 співпрацю з науковими організаціями по програмі „Розширення природоохоронного фонду Дніпропетровської області”;
 рекламну та методичну діяльність.

За участю юннатів було надано статус заказників місцевого значення природоохоронним об’єктам Дніпропетровського району:балка Кирпична, Отченашкові наділи та Кільченський.

Екологічні агітбригади та художня самодіяльність. Значне місце приділяється творчому розвитку вихованців через художню самодіяльність. Традиційним є проведення Новорічних та народознавчих свят, пізнавально-розважальних, здоров’язберігаючих заходів. Юннати активні учасники районного Фестивалю дитячої екологічної творчості.

Дитячо-юнацький оздоровчий клуб „Срібна підкова”
Напрямки діяльності клубу:
 гурткова робота;
 навчання верхової їзди;
 відродження народних традицій;
 обмін досвідом роботи;
 дитячі свята;
 співпраця з соціально-адаптаційною службою для дітей-інвалідів;
 зелений туризм.

Еколого-краєзнавча робота, яка проводиться під час екскурсій, походів та експедицій є найбільш ефективною формою вивчення рідного краю, оскільки дає можливість організувати постійні спостереження за певними географічними об'єктами, явищами і процесами, зібрати цінний краєзнавчий матеріал.

Відеолекторій „Екологія 21 століття”. З впровадженням в навчальний процес мультимедійних засобів значно розширилися можливості роботи відеолекторію „Екологія 21 століття". Відеотека Центру нараховує близько 160-ти фільмів, присвячених найбільш актуальним питанням: проблеми екології, здоров’язберігаючі технології, біологічну та сільськогосподарську тематику.

Студія комп’ютерного дизайну - дає можливість проводити фото- та відео зйомки, самостійно друкувати фотографії для оформлення стендів, виготовлення рекламних фото-буклетів, фотоальбомів, візиток, календариків, вимпелів, монтаж слайд-шоу, відеофільмів та інше.

Мала академія наук функціонує з метою пошуку, підтримки, залучення до наукових досліджень обдарованої учнівської молоді старших класів, створення умов для її подальшої творчої та наукової роботи. За роки існування близько 2000 учнів навчалися в МАН, з них 372 - учасники обласного конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, 16 - всеукраїнського, 143 – переможці обласного етапу, а 6 - всеукраїнського. 11 учнів удостоєно звання лауреата премії обласної програми „Обдаровані діти – надія України”.

Юннати району активні учасники Всеукраїнської заочної біологічної школи, де створені всі умови для всебічного інтелектуального і духовного розвитку обдарованих учнів, поглиблення знань з природничих дисциплін, проведення власних експериментальних досліджень.

Щороку до 50 слухачів беруть участь в роботі обласної заочної хіміко-біологічної школи, де удосконалюють, поглиблюють, систематизують знань з природничих наук, набувають навичок лабораторних досліджень, які удосконалюють у комплексних еколого-біологічних експедиціях, науково-просвітницьких польових практиках на базі Казантипського, Кримського, Канівського, Дніпровсько-Орільського природних заповідників та Карпатського біосферного заповідника.

Обдаровані діти – неодноразові учасники та переможці конкурсів:

Міжнародних:
 XVII Білоруської конференції (Республіка Білорусь);
 молодіжних проектів з енергоефективності „Енергія та середовище” - національний етап;
 фоторепортажів „Зелена планета очима дітей”
 Національних етапів Балтійського науково-інженерного конкурсу м.Санкт-Петербург та конкурсу науково-технічних робіт м.Москва;
 On-line захисту дослідницьких робіт Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу „МАН-Юніор-дослідник”.

Всеукраїнських:
 Intel-Eko Україна;
 юних раціоналізаторів та винахідників „Природа-людина-виробництво-екологія”;
 Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт слухачів МАН України (ІІІ етап);
 юних зоологів і тваринників;
 учнівської олімпіади з екології;

Обласних:
 конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів ДВ МАН України (ІІ етап);
 екологічної олімпіади;
 програми „Обдаровані діти – надія України”;

Методична робота спрямована на вдосконалення навчально-виховного процесу, програмно-методичне оновлення; запровадження нових форм і методів діяльності : дистанційне навчання, участь у тематичних вебінарах, On-line-конференціях, захистах робіт; підвищення майстерності педагогічних працівників.

Педагоги активні учасники та неодноразові переможці:
 загальноосвітніх проектів;
 обласного конкурсу на кращого керівника творчого учнівського об'єднання;
 всеукраїнського конкурсу науково-методичних розробок з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти.

Узагальнено досвід роботи закладу на всеукраїнському рівні за темою „Формування економічної культури старшокласників в умовах центру еколого-натуралістичної творчості”.

Випущено 12 номерів інформаційно-методичного видання „Вісник натураліста” за напрямками діяльності.

Якісному оновленню змісту, форм, методів і напрямів роботи сприяє участь у районних, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах, виставках, фестивалях-ярмарках: „Петриківський дивоцвіт” та ін.

Заклад неодноразовий дипломант та призер: 
Міжнародних виставок навчальних закладів „Сучасна освіта в Україні” (2004-2013рр.), „Інноватика в освіті України” (2010р), „Сучасні заклади освіти – 2013”.

Лауреат:
 загальнонаціональних проектів – „Флагман освіти і науки України”, 2012 рік, „Літопис освіти і науки України”, 2013р.
 відкритого рейтингу якості позашкільної освіти „Золота когорта позашкільників” (2011 р., 2012р., 2013р. - переможець)

За впровадження інновацій в навчально-виховний процес нагороджено бронзовою медаллю (2010 р.), удостоєно почесного звання „Лідер сучасної освіти" (2011 р.).

В 2012-2013 навчальному році за підсумками атестації позашкільних навчальних закладів Центр атестований з відзнакою – високий рівень.

Наші перспективи: 
 сприяння модернізації змісту науково-дослідної, пошукової, експериментальної та практичної діяльності учнівської молоді, впровадження інноваційних методів і технологій у навчально-виховний процес;
 забезпечення реалізації пріоритетних напрямків екологічної освіти і виховання через посилення освітньої, виховної, дослідницької та професійної спрямованості дитячих творчих об’єднань;
 розширення співпраці із загальноосвітніми та вищими навчальними закладами, науковими установами;
 пошук, розвиток і підтримка обдарованої молоді;
 зміцнення матеріально-технічної бази, відбудова профільного оздоровчого дитячого табору та організація напрямків його діяльності;
 широке впровадження оздоровчих напрямків : іппотерапія, апітерапія, літніх таборів.