Інформаційна довідка
щодо виконання Національного плану управління відходами
впродовж ІІ кварталу 2021 року
З метою підвищення обізнаності з управління відходами, а також розроблення та поширення інформаційних матеріалів з питань управління відходами та сталого споживання у закладах позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму впродовж ІІ кварталу 2021 року для майже 5000 дітей з більш як 120 закладів дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти були проведені різноманітні заходи на виконання Національного плану управління відходами до 2030 року.
На місцях юні натуралісти та педагогічні працівники протягом квітня-червня провели різнопланову роботу:
просвітницька робота:
екологічний захід “Що посієш – те й пожнеш!”;
екологічну годину “Екологічні проблеми людства. Проблема засміченості та шляхи її вирішення”;
заняття “Екосвідомість з дитинства. Відходи”;
виховні години “За життя без сміття” та “Гарбологія – наука про сміття”;
виховний захід “Скільки років живе сміття”;
бесіди “Я сортую” та “Життя в стилі нуль відходів”;
відкритий захід “Сміття в твоєму житті”;
перегляд фільму та дискусію на тему “Сміття в Світовому океані”;
виготовлення та створення:
презентації “Казка про місто Кам’янське” та “Словничок для діточок”;
агітаційного плакату “Збалансоване ресурсокористування”;
макету “Скільки розкладається сміття?”;
тематичних плакатів “Технологія компостування” та “Технологія переробки сміття”;
стенду “ДЕЦ – учасник міського проєкту “Впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів – крок до сталого розвитку” та “Менше сміття – краще життя”;
агітаційного відеоролика “Компостуй сміття”, який розповсюджено в мережі facebook;
розв’язання екологічних дилем:
екологічні тренінги “За життя без сміття” та “Гармонія з природою – це основа життя”;
тематичний вечір “Екологічний слід людини”;
інтелектуальну гру “Сміттєзвалища та їх вплив на довкілля”;
круглі столи “Відходи – в доходи”, “Будь в тренді”, “Будь “ECOFRENDLV!”.
практичну природоохоронну діяльність:
пізнавально-розважальні програми “Сортування сміття”;
еко-квести “Сортуй”, “Врятуй планету!” та “Екологічна проблема сміття”;
практичне заняття “Подаруй пластику друге життя”;
практикум “Система: нуль відходів”;
еко-гру “Сортуємо разом”;
екологічні акції “Макулатуринг”, “Сортування побутового сміття – крок до чистого міста”, “Збережи селище чистим”, “За чисте довкілля” та “Батарейки, здавайтеся!”;
екологічні вправи “Натисни на сміття”;
встановлені контейнери для роздільного збору сміття: паперу, пластику, скла, металу, батарейок;
здавалась до пунктів прийому вторинна сировина;
реалізовувався проєкт “Впровадження роздільного збирання твердих побутових відходів – крок до сталого розвитку”;
без категорії:
конкурс малюнків та макетів “Моя власна еко-сумка”;
конкурс “Екоторбинка”;
експедицію з метою дослідження несанкціонованих звалищ твердих побутових відходів у балці Отченашівська;
виставки виробів з вторинної сировини “Пластик – це не сміття” та “Пластику – НІ!”;
майстер-класи по виготовленню листівок зі вторинної сировини; “Друге життя використаних речей”;
створення на екологічній стежці зупинки “Мікрокомпостні ями”;
виступ агітбригади за темою “Ми за чисте місто!”;
тощо.
Розглянемо декілька прикладів роботи.
Так, у комунальному позашкільному навчальному закладі “Станція юних натуралістів” м. Павлограда в рамках акції “Рівний – рівному” вихованці гуртка “Загальна біологія” провели заняття для вихованців 7 гуртків початкової ланки за темою “Екосвідомість з дитинства. Відходи”.
Екологічну годину “Екологічні проблеми людства. Проблема засміченості та шляхи її вирішення”, з епіграфом Джонатана Рабуна “У нерозвинених країнах смертельно небезпечно пити воду, в розвинених – дихати повітрям”, проведено на базі комунального позашкільного навчального закладу “Станція юних натуралістів Покровського району” Криворізької міської ради. Під час проведення заходу використовували: відеопрезентацію “За життя без сміття”, відеоматеріали “Проблеми забрудненості Світового океану”, “Скільки це розкладається” та “Острови із пластику”. На прикладі розвинутих країн показано, як можна перетворити сміття на ресурс, надано інформацію для роздумів “Що ми можемо зробити вже сьогодні?”.
Завідувач відділу біології та екології
комунального закладу освіти
“Обласний еколого-натуралістичний
центр дітей та учнівської молоді” Денис ГРИГОР’ЄВ