Мережа
Комунальний заклад “Міський еколого-натуралістичний центр
дітей та учнівської молоді Марганецької міської ради
Дніпропетровської області”
(директор Четверикова Олена Миколаївна)
Введення воєнного стану в Україні суттєво змінило традиційні форми гурткової роботи в комунальному закладі “Міський еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді Марганецької міської ради Дніпропетровської області”. Місто Марганець знаходиться в зоні активних бойових дій та зазнає постійних артилерійських обстрілів, через що освітній процес відбувається в дистанційному режимі.
Через унеможливлення проведення офлайн занять керівники гуртків змінили освітню траєкторію, розробивши інноваційні сучасні форми співпраці із гуртківцями.
Окрім традиційних занять у Zoom, Classroom, Meet педагоги закладу використовують дубльовані авторські відео з матеріалами до дистанційних занять, з якими можна ознайомитись на нашому ютуб-каналі за посиланням https://www.youtube.com/@enc1 . За допомогою цих відеоматеріалів гуртківці можуть самостійно опрацьовувати матеріал.
Для інформування педагогічних працівників та учнівської молоді про події в КЗ “МЕНЦДУМ” використовувалися можливості Інтернет-сторінки сайту КЗ “МЕНЦДУМ” (http://marganets-enc.edukit.dp.ua/), сторінка на Фейсбук (https://www.facebook.com/encmarganets), матеріали щодо популяризації роботи гуртків висвітлювались в групі “Освіта Марганця” (https://www.facebook.com/groups/219489892454097/?notif_id=1638605016140617¬if_t=page_linked_group_activity&ref=notif).
Крім авторських відео, керівники гуртків використовують освітні вправи на своїх онлайн заняттях. Для розвитку критичного мислення використовуються такі вправи, як “Хмари слів”, “Шість капелюхів”, “Ромашка Блума”, “Кафе знань” та ін.
Також на заняттях використовуються ребуси-меми, он-лайн пазли, а також ігрові технології: ігри-вправи (он-лайн вікторини, ребуси, кросворди та філворди), ігрові дискусії, ігрові ситуації. Ігрові технології сприяють психологічному розвантаженню вихованців, збуджують внутрішні стимули до навчальної роботи, знімають напругу та втому.
Під час дії воєнного стану вихованці закладу проводять дослідницьку діяльність в тих умовах, в яких наразі вони перебувають (на власних земельних ділянках, з тваринництва, рослинництва та квітникарства) спілкуючись із керівниками гуртків дистанційно та отримують необхідну інформацію та алгоритм проведення досліджень.
Педагоги закладу в освітньому процесі використовують освітні програми:
- eBird та Merlin Bird - всесвітня освітня онлайн-база та розпізнавач птахів, в яку кожен може вносити результати власних спостережень за птахами.
- iNaturalist — найбільший у світі громадський освітній ресурс з дослідження об’єктів природи.
- Google Earth Pro - юннати можуть переглядати високоякісні знімки з супутників та літаків, що дозволяє ретельно вивчати ландшафт, міста та природні об'єкти.
- EO Browsers, або браузери зображень Землі (Earth Observation Browsers) - надають можливість користувачам переглядати та аналізувати зображення Землі, отримані супутниковими сенсорами на земну поверхню. Ці браузери широко використовуються у галузі спостереження за Землею, дистанційного зондування та наукових досліджень. Деякі з найвідоміших EO Browsers використовують керівники гуртків разом з вихованцями КЗ "МЕНЦДУМ", такі як:
- Sentinel Hub - юннати отримують доступ до високоякісних зображень і використовувати різноманітні інструменти для аналізу земної поверхні.
- NASA Worldview - надає можливість переглядати інтерактивні анімації зображень Землі.
- COPERNICUS Open Access Hub - веб-портал, який надає вільний доступ до даних, отриманих супутниками програми Copernicus.
Ці браузери дозволяють отримувати актуальні дані про стан Землі та використовувати їх для різних цілей, таких як моніторинг екосистем та виявлення змін на земній поверхні. Отриманий за допомогою дистанційного зондування матеріал є основою для багатьох науково-дослідницьких робіт.
Теми дослідження обираються з урахуванням індивідуальності дитини, її інтересів, наявних знань і зацікавленості тим чи іншим об’єктом.
Так, за час дії воєнного стану юннати провели дослідження:
- Еколого-гідрологічний аналіз малих річок (Ревун та Томаківка) в межах міста Марганець за допомогою дистанційних технологій;
- Дослідження ґрунтово-деградаційних процесів території Марганецького гірничо-збагачувального комбінату за допомогою дистанційних технологій;
- Дослідження явища “цвітіння” Миколаївського водосховища за допомогою дистанційного зондування Землі;
- Дослідження зміни поверхневих вод Миколаївського водосховища за допомогою дистанційних технологій;
- Залежність врожайності сортових томатів в умовах недостатнього поливу м.Марганець;
- Особливості мульчування овочевих культур в умовах недостатнього поливу;
- Дослідження якості джерелих вод міста Марганець (у зв’язку з підривом Каховської ГЕС місто Марганець залишилось без води, містяни змушені були користуватись водою з будь-яких природних джерел).
Напрями роботи закладу під час воєнного стану в Україні.
Волонтерська діяльність:
- колектив КЗ “МЕНЦДУМ” регулярно надає продуктові набори та ліки місцевим волонтерам для допомоги захисникам;
- виготовлення камуфляжних сіток;
- керівники гуртків плетуть теплі шкарпетки для захисників;
- ліплять вареники та печуть смаколики;
- збираємо пластикові кришечки для протезів;
- виготовляємо окопні свічки.
Продовжуємо виділяти гроші на підтримку країни під час воєнного стану для допомоги нашим захисникам та захисницям.
На базі закладу функціонує “Пункт незламності”. Пункт обладнаний усім необхідним у разі вимкнення електроенергії. Для відвідувачів встановлено буржуйка, підключений Інтернет, в наявності запас питної води, пропонується гарячий чай, кофе, є генератор для підзарядки гаджетів.
На території закладу обладнано свердловину для забезпечення населення технічною водою, так як Марганецька громада перебуває без централізованого водоспостачання внаслідок підриву Каховської ГЕС ворогом.
Дуже важливою і потрібною в цей нелегкий час є психологічна підтримка наших вихованців, керівники гуртків намагаються створити такі умови онлайн навчання для дітей, при яких вихованці виходять із стресової ситуації, отримують позитивні емоції від улюблених занять та від спілкування.
Фотографії за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1PMojxS9Oh_9RkvW2vmgJ9bLYfuF1j6Jo?usp=sharing
Міський еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді
виконавчого комітету Марганецької міської ради
(директор Четверикова Олена Миколаївна)
Міський еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді виконавчого комітету Марганецької міської ради було відкрито у 1980 році як станцію юних натуралістів. Пріоритетними напрямами діяльності в цей час стали: робота на навчально-дослідних земельних ділянках, трудове виховання. У 1988 році на СЮН був створений “Музей хліба”.
В ці часи в закладі отримали розвитку краєзнавча та природоохоронна діяльність, відродження народних ремесел, робота з озеленення та благоустрою.
Для реалізації основних сучасних завдань з виховання екологічної культури особистості педагогічний колектив ЕНЦ впроваджує у навчальний процес програму безперервної екологічної освіти в місті, працює над інтеграцією виховних зусиль соціальних інститутів міста для створення єдиного виховного простору. Велика увага зосереджена на дослідницько-експериментальній діяльності творчо обдарованих дітей, які об’єднані у наукове товариство учнів “Інтелект”. В ЕНЦ створена і діє краща в області серед позашкільних навчальних закладів Галерея кімнатних рослин, яка забезпечує створення оптимальних умов для самореалізації талановитих учнів та розвитку індивідуальних творчих здібностей.
Формування загальнолюдських духовних цінностей, національно-патріотичного виховання учнів на високих ідеалах та традиціях українського народу здійснюється через роботу краєзнавчого музею “Музею хліба” - переможця Всеукраїнського фестивалю “Українська паляниця”.
Заклад має значні методичні досягнення: Срібна медаль та Диплом лауреата конкурсу у Другій виставці “Інноватика в освіті України”, перемога у Першому турі Рейтингу якості позашкільної освіти “Золота когорта позашкільників” серед профільних позашкільних навчальних закладів; перемога у VІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій.