Меню

Документи

Весняна сесія для учнів обласної Природничої школи учнівської молоді
Шановні здобувачі освіти обласної Природничої школи!


Весняна сесія обласної Природничої школи відбудеться у дистанційному форматі з 25 по 27 березня 2025 року.


План проведення сесії з посиланнями для проведення занять науковцями вишів  по секціях: екології, біології, хімії, флористики та зеленої архітектури, сучасних біотехнологій, аграрних наук, ветеринарії і зоотехнії, психології розміщено за Посиланням.


Просимо здобувачів освіти для участі у весяній сесії Природничої школи зареєструватися за спеціальною інтерактивною формою за посиланням: https://forms.gle/hzP2H356NNzJqBe56


За підсумками проведення весняної сесії необхідно щомісячно виконувати контрольні тести по секціях.


Тести за березень та квітень розміщено за посиланням:
http://dneprunnat.dp.ua/ru/robota-z-obdarovannoyu-moloddyu/2038-452test02-04


Дані для спілкування з науковими керівниками секцій ви можете одержати за посиланням:
http://dneprunnat.dp.ua/ru/robota-z-obdarovannoyu-moloddyu/1696-oblshifo2023


Бажаємо вам плідного, змістовного навчання!

Орієнтовні теми науково-дослідних робіт
(ви можете обрати одну зі списку або подібну,

або обрати зовсім іншу за своїм напрямком)


Гурток “Біологія людини”


1. Особливості агресії у школярів підліткового віку.
2. Рівень стресостійкості дітей шкільного віку в залежності від темпераменту та стилю виховання в родині.
3. Гендерні особливості функціонального стану дихальної системи учнів з різним рівнем фізичної активності.
4. Вплив ароматичних речовин на когнітивні властивості мозку учнів різного віку та статі.
5. Залежність стійкості уваги учнів-підлітків від темпераменту.
6. Особливості харчування сучасних школярів.
7. Стан зорового аналізатора школярів в залежності від навантаження (фізичного, зорового, психо-емоційного).
8. Оцінка когнітивних властивостей мозку школярів, що проживають у прифронтовій зоні.
9. Оцінка стану серцево-судинної системи учнів, що перебувають під дією довготривалих стресорів за умов війни.
10. Залежність формування склепіння стопи школярів молодшого шкільного віку в залежності від рівня рухової активності дитини.


Гурток “Юні психологи”


1. Особливості мотиваційної сфери здобувачів освіти середньої та старшої ланки навчання.
2. Акцентуації характеру та тривожність старшокласників.
3. Шкільна тривожність та академічна успішність старшокласників.
4. Стресостійкість та копінг-стратегії старшокласників в умова війни.
5. Тип темпераменту та стійкість до стресу старшокласників.
6. Акцентуації характеру та стресостійкість підлітків.
7. Зв’язок батьківського ставлення з суб’єктивним благополуччям старших підлітків.
8. Зв’язок мотивації навчання з прокрастинацією здобувачів освіти.
9. Психологічна стійкість та мотивація до успіху здобувачів освіти.
10. Психічний стан старшокласників під час війни.
11. Зв’язок адаптованості зі стресостійкістю старшокласників.
12.  Зв’язок емоційних станів з психологічною адаптованістю підлітків з числа ВПО в умовах війни.


Гурток “Сучасні біотехнології”


1. Дослідження основних показників якості сучасних дитячих сирочків.
2. Ефективність біопереробки відходів пластику в умовах Степової зони України.
3. Біоконверсія відходів харчових підприємств в анаеробних умовах.
4. Дослідження концентрації завислих речовин для оцінки якості стічних вод.
5. Перспективний метод біотрансформації ксенобіотиків природними сорбентами.
6. Дослідження екологічно безпечного способу біотрансформації відходів молочної промисловості.
7. Експрес-метод визначення нітратів у воді з різних джерел.
8. Дослідження сорбенту природного походження для очищення хромовмісних стічних вод.
9. Дослідження ефективності біосорбенту для очищення водних об’єктів від моторної олії.
10. Дослідження процесу біоутилізації рослинних відходів культурою Eisenia fetida.


Гурток “Юний ветеринар”


1. Інфекційних хвороби тварин
1. Епізоотологічна та економічна ефективність оздоровлення господарств від інфекційної хвороби.
2. Порівняльна оцінка економічної ефективності діагностичних препаратів при інфекційній хворобі.
3. Протиепізоотичні заходи викорінення інфекційної хвороби тварин в умовах господарства.
4. Організація ветеринарно-санітарних заходів при виникненні інфекційної хвороби в господарстві, районі, області та їх економічна ефективність.
5. Особливості планування, організація та здійснення протиепізоотичних заходів в господарстві (районі).
6. Особливості методів діагностики конверсованих форм збудника.
7. Епізоотологічна ефективність хроматографічного методу діагностики збудників хвороб.


2. Паразитологія, ветеринарно-санітарна  експертизи

1. Оцінка ефективності і удосконалення заходів боротьби з аскарозом свиней (іншим захворюванням у тварин).
2. Оцінка епізоотичної ситуації та заходи боротьби за кишкових гельмінтозів у свиней (жуйних, дрібних тварин).
3. Діагностика та ефективність лікувальних заходів за акарозів у овець (іншого виду тварин).
4. Порівняння ефективності антигельмінтних препаратів за певного гельмінтозу у великої рогатої худоби (чи іншого виду тварин).
5. Ефективність лікувально-профілактичних заходів у боротьбі зі стронгілятозами у жуйних.
6. Ветеринарно-санітарна експертиза продуктів в умовах лабораторії ринку
7. Ветеринарно-санітарна експертиза м’ясних, молочних, рибних продуктів в умовах переробного підприємства
8. Ветеринарно-санітарні умови отримання тваринницької продукції в умовах господарства
9. Ветеринарно-санітарна експертиза тваринницької продукції за різних захворювань тварин.
10. Технологія виготовлення та ветеринарно-санітарна експертиза ковбас та шинково-штучних виробів на переробному підприємстві.


3. Клінічна діагностика та внутрішні хвороби тварин
1. Аналіз причин респіраторних захворювань молодняку та методи їх профілактики.
2. Профілактика гіповітамінозів молодняку тварин і птиці в умовах господарства.
3. Порівняльна оцінка методів лікування і профілактики аліментарної анемії поросят.
4. Лікування і профілактика рахіту молодняку тварин.
5. Гепатози великої рогатої худоби та методи їх профілактики.
6. Кетози високопродуктивних тварин і їх вплив на життєздатність новонародженого молодняку.
7. Резистентність новонародженого молодняку в залежності від утримання і експлуатації матерів.


4. Нормальна та патологічна анатомія тварин
1. Особливості патоморфології, клінічної картини і лікування факторних інфекцій сільськогосподарських тварин (колібактеріозу, сальмонельозу-паратифу, гемофільозу, дизентерії тощо).
2. Епізоотологічні особливості, патоморфологічні та клінічні прояви, діагностика, лікування і профілактика еймеріозу сільськогосподарської птиці за різних умов утримання.
3. Особливості гістогенезу, патоморфологічної і клінічної картини неопластичних процесів у дрібних свійських тварин, їх діагностика, лікування і профілактика.
4. Патоморфологія захворювань неінфекційної етіології у сільськогосподарських тварин, їх діагностика, лікування і профілактика.
5. Патологоанатомічна картина гемобластозів сільськогосподарських тварин, розробка і впровадження сучасних заходів профілактики та їх ліквідації за умов конкретного господарства.
6. Використання мікроструктурного аналізу при проведенні ветеринарно-санітарної експертизи м’яса і м’ясних продуктів.
7. Розробка і використання патологоанатомічних критеріїв у судовій ветеринарній медицині.
8. Патоморфологічна картина захворювань неінфекційної етіології у дрібних свійських тварин,  їх лікування і профілактика.
9. Патологоанатомічна картина, діагностика, лікування і профілактика інфекційних та інвазійних захворювань тварин.
10. Імуноцитохімічні методи діагностики хвороб продуктивних та дрібних свійських тварин.
11. Застосування імунохімічних методів оцінки імунного статусу тварин та розробка способів імунокорекції та імуностимуляції.
12. Морфофунціональні аспекти системи органів кровотворення та імунного захисту. Профілактика та лікування уроджених та набутих імунодефіцитів тварин.
13. Структурно-функціональні особливості шкіри та її похідних. Особливості діагностики, профілактики та лікування хвороб шкіри у дрібних свійських та екзотичних тварин.


5. Хірургія і акушерство тварин
1. Характеристика травматизму тварин на прикладі конкретного господарства (етіологія, клінічний прояв, збитки, загальні і спеціальні заходи профілактики).
2. Аналіз ефективності лікування і профілактики хірургічних хвороб у свійських тварин.
3. Порівняльна характеристика різних способів кастрації свійських тварин і птахів.
4. Аналіз матеріально-технічного забезпечення та рівня хірургічної роботи в умовах господарства (клініки).
5. Аналіз рівня організації та реалізації відтворення тварин в умовах господарства.
6. Аналіз ефективності акушерсько-гінекологічної диспансеризації поголів’я тварин в умовах господарства.
7. Аналіз нозологічного профілю, етіології, перебігу та ефективності діагностичних та лікувально-профілактичних заходів за акушерсько-гінекологічної патології у самок свійських тварин в умовах господарства.
8. Порівняльна характеристика способів і засобів корекції обміну речовин у вагітних тварин.


6. Кафедра фізіології  та  біохімії  сільськогосподарських  тварин
1. Діагностика та профілактика порушень обміну речовин у продуктивних тварин (свині, велика рогата худоба, птиця) в умовах інтенсивних технологій їх використання в умовах певного господарства (клініки).
2. Вплив біологічно активних речовин на життєздатність, приріст, резистентність, неспецифічну та імунологічну реактивність продуктивних тварин (ссавців та птиці) на різних етапах постнатального онтогенезу в умовах певного господарства (клініки).
3. Порівняльна ефективність використання ветеринарних препаратів та кормових добавок для профілактики хвороб продуктивних тварин в умовах спеціалізованих господарств.
4. Моніторинг залишків ветеринарних препаратів та забруднюючих речовин в організмі тварин, продуктах тваринного походження та кормах.
5. Результативність систем контролю імунного статусу та виявлення генетичних порушень у тварин із застосуванням молекулярних методів досліджень – імунохімічного аналізу та ПЛР.
6. Порівняльна характеристика дії лікарських речовин в залежності від лікарської форми в умовах певного господарства (клініки).
7. Фармакологічна характеристика та застосування пробіотиків (сорбентів, інсектоакарицидних, антигельмінтних препаратів) залежно від виду тварин в умовах певного господарства (клініки).


Гурток “Юні аматори зеленої архітектури”


1. Інтродукція деревно-чагарникових екзотів та оцінка їх життєздатності.
2. Оцінка інвазійності адвентивних видів флори.
3. Особливості формування флори культурфітоценозів урбанізованих ландшафтрів.
4. Адаптивні можливості тропічних і субтропічних культур в умовах закритого ґрунту.
5. Біологічно активні речовини лікарських рослин природної та культивованої флори.
6. Газонні фітоценози в градієнті екологічних умов.
7. Оцінка біорізноманіття та адвентизації флори природних фітоценозів.
8. Формування флори на техногенно порушених територіях.
9. Біоекологічні та морфофізіологічні аспекти стійкості інтродуцентів  в насадженнях з різним ступенем антропогенного навантаження.
10. Оцінка репродуктивної здатності цінних декоративних видів за впливу абіотичних факторів та регуляторів росту.
11. Ріст і продуктивність мікрогріну за різних умов вирощування.
12. Спалахи шкідників та хвороб найбільш поширених декоративних рослин – біоекологічна оцінка та фітопалогічний прогноз.


Гурток “Юні хіміки”


1. Синтез та аналіз наноматеріалів на основі оксидів металів, дослідження їх властивостей і можливостей застосування.
2. Каталіз у хімічних реакціях: дослідження ефективності різних каталізаторів – експериментальне порівняння.
3. Фотокаталітичне очищення води за допомогою діоксиду титану. Вивчення можливостей використання TiO₂ для деградації органічних забрудників.
4. Електрохімічні джерела струму. Порівняльний аналіз літій-іонних та натрій-іонних акумуляторів – перспективи використання натрію як альтернативи літію.
5. Супрамолекулярна хімія. Створення гелів на основі водневих зв’язків: синтез та дослідження структурно-функціональних властивостей.
6. Механохімічний синтез. Перспективи використання безрозчинникових методів у хімії – аналіз економічної та екологічної ефективності процесів.
7. Синтез і властивості комплексних сполук перехідних металів – дослідження їх застосування в медицині та промисловості.
8. Хімія ароматичних сполук: розробка нових методів добування поліциклічних ароматичних вуглеводнів, оцінка їх екологічного впливу.
9. Полімери нового покоління. Дослідження біорозкладних пластмас на основі полілактиду – розгляд можливостей заміни традиційних пластиків.
10. Хімія лікарських засобів. Синтез та аналіз похідних саліцилової кислоти – дослідження ефективності та безпечності цих сполук.
11. Експериментальні методи аналізу вмісту важких металів у воді – порівняння спектроскопічних та хімічних методів детекції.
12. Розробка та застосування «зелених» розчинників у хімічному синтезі – вивчення можливостей використання іонних рідин та глибоко евтектичних розчинників.
13. Дослідження впливу технологічної обробки на вміст вітамінів і мікроелементів у харчових продуктах.

В Дніпропетровській області проведена зимова сесія
для слухачів обласної Природничої школи учнівської молоді


Наприкінці січня 2025 року комунальним закладом освіти “Обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді” Дніпропетровської області (далі – КЗО “ОЕНЦДУМ”, директор Юрій Педан) для здобувачів освіти закладів освіти була проведена зимова сесія обласної Природничої школи учнівської молоді (далі – Школа) по секціях: психології, хімії, флористики та зеленої архітектури, біології та екології, сучасних біотехнологій, агрономії, ветеринарії та зоотехнії.


Освітній процес у Школі під час проведення зимової сесії відбувався дистанційно на базі Дніпровського національного університету ім. О.Гончара (ДНУ ім. Олеся Гончара), Навчально-наукового інституту “Український державний хіміко-технологічний університет” (ННІ УДХТУ), Дніпровського державного аграрно - економічного університету (ДДАЕУ).


Сесія проводилася за окремим розкладом роботи кожної секції відповідно до плану, узгодженого науково-методичною радою Школи.


До участі в сесії долучилися 10 науковців вишів м. Дніпро та понад 200 здобувачів освіти закладів загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти з міських рад: Дніпровської, Кам’янської, Криворізької, Марганецької, Павлоградської, Нікопольської та сільських та селищних об’єднаних територіальних громад Васильківської, Магдалинівської, Могилівської, Межівської, Піщанської, Обухівської, Солонянської, Томаківської, Слобожанської, філії КЗО “ОЕНЦДУМ” “Шафран”.


На секції біології учні прослухали лекцію за темою “Загальні принципи організації та відмінності у роботі сенсорних систем людини”, з якої вони отримали знання про основні функції сенсорної системи, які полягають у виявленні, розрізненні і впізнання людиною і тваринами сигналів зовнішнього світу (викладачка Хоменко Олена Миколаївна, доцент кафедри фізіології та біохімії ДНУ імені Олеся Гончара).


Юні екологи вивчали тему “Ґрунт як екосистема:біорізноманіття, функції та екологічні виклики сучасності”, під час якої Лісовець Олена Іванівна, доцент кафедри геоботаніки, ґрунтознавства та екології ДНУ ім. Олеся Гончара, велику увагу приділила зміні структури ґрунтів, яка відбувається через ведення бойових дій на території нашої країни під час повномасштабного військового вторгнення росії, що веде до значного зниження врожайності зернових і овочевих культур і погіршення екосистеми України.


Майбутні ветеринари ознайомилися з темою “Прогнозування поширення трансмісивних захворювань тварин в Україні”, яку дуже змістовно презентував Зажарський Володимир Володимирович, завідувач кафедрою інфекційних хвороб тварин ДДАЕУ, що було в нагоді учням, які мріють в майбутньому присвятити себе ветеринарній справі.


Юні зоотехніки отримали знання по темі “Сучасна кормова база у птахівництві”. Після проведення лекції відбулося активне спілкування між викладачкою Похил Оленою Миколаївною, доцентом кафедри технології переробки продукції тваринництва ДДАЕУ і учнями, які проживають в сільській місцевості і займаються разом зі своїми родинами вирощуванням свійської птиці. Ця тема є для них на часі, і тому вони з користю для себе розширили свої знання про перелік сучасних кормів птахівництва, які можна практично  використовувати для вигодовування птиці.


Майбутні психологи мали можливість розглянути тему “Пізнавальна сфера особистості: відчуття, сприймання, пам’ять”, яку висвітлила викладачка Лазаренко Вікторія Іванівна, доцент кафедри соціальної психології та психології управління ДНУ імені Олеся Гончара). Учні усвідомили, що пізнавальна діяльність людини завжди розпочинається з чуттєвого відображення світу у відчуттях та сприйманні, а психічні процеси є базовою основою людської психіки.


З захопленням учасники секції брали участь в практичному занятті “Техніки запам’ятовування (мнемотехніки)” і зробили висновок, що кожна людини має активно працювати над покращенням своєї мнемотехніки з метою покращення навичок запам’ятовування і тренування пам’яті.


Яскраві презентаційні лекції були прочитані для флористів по озелененню та ландшафтному дизайну за темами: “Золота пропорція” та її використання в ландшафтному дизайні”, “Тростянецький дендропарк - зразок класичного пейзажного парку в Україні”, які з великою фаховою майстерністю  виклала Зайцева Ірина Олексіївна, професор кафедри фізіології рослин та інтродукції ДНУ імені Олеся Гончара).


Слухачі секції сучасних біотехнологій знайомились з новими для себе темами: “Асептика в біотехнологічній промисловості” та “Характеристика періодичного та безперервного процесу біосинтезу”. Під час практичних занять, проведених викладачкою Гармаш Світланою Миколаївною, доцентом кафедри біотехнології та безпеки життєдіяльності ННІ “УДХТУ”, учні розглянули методи культивування продуцентів антибіотиків.


Учасники секції хімії вивчали освітній матеріал по темах: “Каталіз” та “Головне про кислотно - основні рівноваги в розчинах” (викладачка Плясовська Катерина Андріївна, доцент кафедри фізичної, неорганічної та органічної хімії ДНУ імені Олеся Гончара).


Здобувачам освіти Школи було рекомендовано підтримувати спілкування з науковими керівниками через електрону пошту та мобільний зв’язок, а також були надані щомісячні контрольні тестові завдання на друге півріччя навчального року за напрямом навчання по секціях, які розміщені на сайті КЗО “ОЕНЦДУМ.


Фотографії за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1uJDdoEC4ngJBUZ-v8eO_Mr1bY1Gb_1Vd?usp=sharing


Лекційні матеріали за посиланням:
https://1024terabox.com/s/1xI5n-0JOUtbfrTTQiV0j8Q


Методист з наукової роботи КЗО “ОЕНЦДУМ”
Тетяна КОНДРАТЬЄВА

Шановні здобувачі освіти
обласної Природничої школи учнівської молоді!


Надаємо вам доступ на перегляд деяких лекційних материалів викладачів за посиланнями:
- 2020 рік
- 2021 рік

- 2022 рік

- 2023 рік

- 2024 рік посилання № 1

- 2024 рік посилання № 2

- 2025 рік

Шановні здобувачі освіти обласної Природничої школи!


ТЕСТОВІ ЗАПИТАННЯ ЗА ЛЮТИЙ-КВІТЕНЬ 2025


Секція “Екологія”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/ZpfnV1hRCKsu3uGc7


Секція “Екологія”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/a1EXrns3SpF2CcVRA


Секція “Екологія”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/61yqQPVz8KeKnLoS6

 



Секція “Біологія”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/SP8nQ1nN6teL5Cu48

 
Секція “Біологія”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/vwSwDrk5ZueUt9WC7


Секція “Біологія”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/YdBkJUzXKNQ7YcSw7

 



Секція “Флористика”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/WAA9S7SN6VmTQwGm7

 
Секція “Флористика”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/4ofMyRYwAZ6yCAyc7


Секція “Флористика”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/7LC5Bwa3iYg4CbsY9

 



Секція “Хімія”. Тестові запитання за лютий  2025
- https://forms.gle/F576DXXqfwQGWnDq5


Секція “Хімія”. Тестові запитання за березень  2025
- https://forms.gle/E9vuEafqec2MA1FP8


Секція “Хімія”. Тестові запитання за квітень 2025
 https://forms.gle/PMDsb5npgrn9SXzL8

 



Секція “Психологія”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/3YyWZYEshaX1vmiT6

 
Секція “Психологія”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/Hgqi7ZXVZZqchpsx6


Секція “Психологія”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/QBAcbPHNEhJNajEY7

 



Секція “Агрономія, ветеринарія, зоотехнія”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/tCkw1oby77XV2BkU8


Секція “Агрономія, ветеринарія, зоотехнія”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/zbN4jG6vNtX7LZbv6


Секція “Агрономія, ветеринарія, зоотехнія”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/AtfRpRi4yB9dXgib9

 


 

Секція “Сучасні біотехнології”. Тестові запитання за лютий 2025
https://forms.gle/Ut4huwPyYZ8K5J4X9


Секція “Сучасні біотехнології”. Тестові запитання за березень 2025
https://forms.gle/p3bdjQAEJ6Qa3CzY8


Секція “Сучасні біотехнології”. Тестові запитання за квітень 2025
https://forms.gle/6T5MJgockRHCFUXL7 


Дані для спілкування з науковими керівниками секцій ви можете одержати за посиланням:
http://dneprunnat.dp.ua/ru/robota-z-obdarovannoyu-moloddyu/1696-oblshifo2023


Посилання на всі тести:
https://drive.google.com/drive/folders/1xpabG7VcJ5-JEvhwd59I4IglpZQOg2VX?usp=sharing